Кандидат-студент

Записване в желаната специалност

Posted on: август 22, 2009


Правя специална рубрика по този въпрос, защото можете да се изненадате колко сложна и мудна процедура е това. Но ето как се записах аз през август 2009 г.:

Аз съм от Варна и ме приеха Право в СУ. Понеже ми предстояха около 600 км път (6.5 часа минимум с автобус), взех ранен автобус (7:30), но се оказа, че даже толкова ранен транспорт не е достатъчен. На всичкото отгоре автобусът имаше технически проблеми и се забави допълнително. Та към 14:30 вече бях в София, а около 3 без нещо влязох през главния вход на Софийския университет.

Процедурата по записване е следната:

1. Купувам си комплект документи от книжарница в Университета.
2. Попълвам ги.
3. Отивам в Паричния салон, плащам си семестриалната такса и ми удрят печат в Студентската книжка (затова рябва да попълните документите предварително).
4. Отивам пред отдел „Студенти“ в моя факултет (в случая ЮФ) и се нареждам на опашката.

И тук дойде неприятната изненада. Отне ми около 1 час да стигна до тук, но се оказа, че колегите са с номерца, които са им раздали рано сутринта и не дават повече. Работното време е до 17:00, а аз се появих на опашката около 16:00. А опашката си беше доста големичка. От вътре казаха, че ще обслужат всички с номерца, а останалите, който мине до 17:00. Въоръжих се с много търпение и се лепнах за моето си място, препречвайки пътя на желаещите да се прередят. Самото записване трае около 8 мин, а колегите с номерца свършиха към 16:30. Пред мен имаше 4-5 човека и беше почти невъзможно да успея да мина до 17:00. В 16:50 обаче любезните лелки казаха, че ще изчакат всички, които не са от София, така че нямаше повече проблеми.

За сведение само ще отбележа, че мое да се каже, че аз бях късметлия – висях на опашката само 1 час, но доста колеги чакаха по 4-5 часа. Така че, ако ще пътувате от далече, си преценете правилно времето. И се въоръжете с търпение.

Вашият коментар

